Friday, March 31, 2006

ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ;

Απο μικρη ειχα μια εντονη επιθυμια να εξερευνω αντικειμενα κι ανθρωπους.. Ισως να ναι και το σταδιο της παιδικης ηλικιας! Αλλα καθως ο καιρος περνουσε και ζουσα εντονα διαφορες καταστασεις, χαρα, ενθουσιασμο, πονο, προδοσια κλπ, κατι με εσπρωχνε να κλειστω κατα πολυ στον εαυτο μου. Διακατεχομουν, ισως απο μια βλακωδη νοοτροπια, οτι οσο λιγοτερα γνωριζουν οι αλλοι για μενα, τοσο λιγοτερο θα με πληγωναν, θα γινομουν πιο δυνατη και ανεξαρτητη! Ετσι, αντλουσα δυναμη απο τον εαυτο μου και προχωρουσα μπροστα! Ειχα πολλους γνωστους, μπορουσα ανα πασα στιγμη να τους κανω μια κληση και να βγω μαζι τους για καφε! Αλλα οι πραγματικοι κι αληθινοι φιλοι μου ηταν πραγματικα μετρημενοι στα δαχτυλα!
Δεν αισθανομουν οτι ημουν ακοινωνητη, παραξενη η οτιδηποτε αλλο! Ζουσα μια ζωη φυσιολογικη για τα δικα μου παντα δεδομενα! Απλως δεν μπορουσα να ανοιχτω ευκολα σε μια καινουρια γνωριμια...(Και γιατι να το κανω αλλωστε? Δεν επενδυω απο την πρωτη στιγμη σε μια σχεση, οτι τυπου σχεση και να ειναι αυτη!)
Βεβαια, τωρα οι σκεψεις που στροβιλιζουν στο μυαλο μου ειναι οι παρακατω: Ειναι ελλατωμα η εσωστρεφεια? Μπορει και να ναι! Δεν ειμαι η καταλληλοτερη για να απαντησω σε αυτην την ερωτηση! Το σημαντικοτερο για μενα ομως ειναι κατα ποσο ο καθενας τα εχει βρει με τον εαυτο του και την προσωπικοτητα του! Το ιδανικο σιγουρα ειναι, οπως ελεγαν και οι αρχαιοι μας προγονοι, παν μετρον αριστον!
Εχω καταβαλλει μεγαλες προσπαθειες για να ειμαι αυτο που εχω χτισει! Η Ευη! Με τα ελατωματα και τα προτερηματα μου!
Διαβασα ενα αρθρο που εκανε νυξη σε αυτον τον προβληματισμο μου!

http://www.2search.gr/psychology/view.asp?article=8&cat_id=5


και κατεληξα στο εξης συμπερασμα! Ο καθε ανθρωπος ειναι μοναδικος, εχει τη δικη του προσωπικοτητα, το δικο του "εγω" και σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να τον αλλαξεις και να τον προσαρμοσεις στα δικα σου δεδομενα! Αγαπησε και αποδεξου αυτο που ειναι και ισως στην πορεια αλλαξει απο μονος του, γιατι αναμφισβητητα η ανθρωπινη υποσταση ελελισσεται! Ο καθενας μαθαινει απο τον αλλον!!


" Η ευτυχια μου ειμαι εγω, οχι εσυ,
οχι μονο γιατι μπορεις να εισαι προσωρινος,
αλλα γιατι επισης θελεις να ειμαι οτι δεν ειμαι.
Δεν μπορω να ειμαι ευτυχης οταν αλλαζω
για να ικανοποιησω μονο τον εγωισμο σου,
ουτε μπορω να αισθανομαι ικανοποιηση,
οταν με κατακρινεις οτι δεν σκεφτομαι με το δικο οσυ τροπο,
οταν δε βλεπω οπως εσυ.
Με αποκαλλεις ανταρτισσα,
ωστοσο καθε φορα που απορριπτω τις αποψεις σου,
εξεγειρεσαι εναντια στις δικες μου.
Δεν προσπαθω να σου αλλαξω το μυαλο.
Ξερω πως προσπαθεις σκληρα να εισαι ακριβως εσυ
και δεν μπορω να σου επιτρεψω να μου λες τι να ειμαι,
γιατι ειμαι συγκεντρωμενη στο να ειμαι εγω...
[...]
Ειπες πως ημουν διαφανη και θα με ξεχνουσες ευκολα,
γιατι λοιπον προσπαθεις να χρησιμοποιησεις τη ζωη μου
για να αποδειξεις στον εαυτο σου αυτο που εισαι;"

(Μισελ, μια νεαρη ποιητρια)

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Καλά όλα αυτά, αλλά πιστεύω ότι σε κάποια θέματα παίζει ρόλο κι η ευγένεια. Δηλαδή βγαίνεις και γνωρίζεις άτομα ε να μην είσαι λες και σου σκότωσαν τον πατέρα... καθαρά από ευγένεια και τίποτα παραπάνω μπορείς να τους μιλάς, έστω τα τυπικά ;)

3:02 AM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Φοβερό το ποίημα πάντως...
Η Μισέλ τσακίζει κόκκαλα με τη γλώσσα της και θα ήθελα να τη γνωρίσω, να μου πει τι σκέφτεται..

Όσο για το θέμα δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, δεν ξέρω καν αν είμαι εσωστρεφής ή εξωστρεφής.

Όσο για την ευγένεια, μερικές φορές οι άνθρωποι δυσκολεύονται σε μια νέα γνωριμία (εγώ όχι, πιστεύω) αλλά μπορεί και να είναι πακετωμένοι, ο άλλος ίσως και να το παρεξηγήσει (προσωπικά δε θα το παρεξηγούσα). Σε κάθε περίπτωση αν ο άλλος σε μια παρέα είναι φίλος, δε θα έπρεπε να ξενερώσει..

12:18 AM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Mortisia τα συζητήσαμε αυτά προχτές και ξέρεις τη δικιά μου εμπειρία...
Λοιπόν μερικές φορές η εσωστρέφεια -και στο υπενθυμίζω ξανά ΜΕΡΙΚΕΣ όχι όλες- προέρχεται από την αγοραφοβία...
Όπως όλοι οι άνθρωποι έχουμε κάποιους φόβους πολλές φορές χωρίς κανέναν λόγο , έτσι λοιπόν υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που ναι...όσο παράξενο και αν φαίνεται ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ τους άλλους ανθρώπους...όχι γιατί έχουν πληγωθεί ή προδωθεί στο παρελθόν...έ-τ-σ-ι , χωρις την παραμικρή αιτία!
Σε αυτή την περίπτωση είναι πάρα πολύ δύσκολο όποτε βγει με μια παρέα ένα τέτοιο άτομο(γιατί συνήθως αυτά τα άτομα ή δε βγαίνουν ή βγαίνουν με 2-3 πολύ κοντινούς φίλους) όταν βγει να μιλήσει έστω λίγο...
Υπάρχει φυσικά και η άλλη κατηγορία αυτοί που χαρακτηρίζονται ως εσωστρεφείς τύποι και αυτή τους η εσωστρέφεια δεν πηγάζει από αγοραφοβία αλλά από απογοήτευση...Απογοήτευση και λίιιιιγος φόβος πως αν ανοιχτούν θα προδωθούν ή κανείς δε θα τους πάρει στα σοβαρά.
Ξέρω υπερβολικά πολλά άτομα που σε κάποια φάση της ζωής τους από εξωστρεφείς τύποι άλλαξαν σε εσωστρεφείς και ο κύριος λόγος ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ Ο ΙΔΙΟΣ : "Προδωσία..."
Θα μου πείτε οκ αλλά γιατί να φτάνουμε στο άλλο άκρο στην περίπτωση δηλ του να βγει όχι μόνο με φίλους αλλά και με απλούς γνωστούς για ένα καφέ και εσύ να είσαι μες στη μουγκαμάρα. Στη 3η Λυκείου ήξερα μια τέτοια κοπέλα...υπήρξαμε για ένα διάστημα και φίλες.Σε αυτή την ερώτηση μετά από ένα καφέ και 3 ώρες ατελείωτης μουγκαμάρας της τη ρώτησα προς τι αυτή η ακρότητα? Η απάντηση ήταν με κοκκινισμένο πρόσωπο "Πες με ό,τι θες αλλά δε θέλω να δίνω ΚΑΝΕΝΑ δικαίωμα...όσοι δεν είναι φίλοι μου μπορεί να γίνουν εχθροί μου..."


Η δική μου γνώμη σε όλο αυτό είναι πως δεν πρέπει να πιέζουμε κανέναν για οτιδήποτε...Ο καθένας έχει το στυλάκι του.Και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει.Και ό,τι αλλαγή πρέπει να γίνει θα γίνει και αυτή σιγά σιγά και όταν το ίδιο το άτομο το θελήσει...;)

2:34 AM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Δεν υπάρχει περίπτωση άνθρωποι να είναι αγοροφοβικοί "γιατί έτσι". Πάντα υπάρχει κάτι που το έχει προκαλέσει. Απλώς ίσως να μην θέλουν να το θυμούνται. Σίγουρα δεν πρέπει να πιέζουμε να αλλάξουμε κανέναν. Αλλά αν το άτομο δεν νιώθει καλά από τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς του, τότε πρέπει να τον βοηθήσουμε προς την αλλαγή, κι ας νιώθει πίεση από μας. Πχ. αν κάποιος λόγω του ότι είναι πολύ κλειστός δεν έχει πολλές συμπάθιες και τον ενοχλεί αυτό, τότε σίγουρα πρέπει να αλλάξει κι όχι απλώς να λέει "εγώ έτσι είμαι, αλλά στεναχωριέμαι που οι άλλοι μου φέρονται έτσι". Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους άλλους μόνο τον εαυτό μας. Επίσης δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον άλλον, παρά μόνο να του δείξουμε τον δρόμο - να τον βοηθήσουμε, όταν μας ζητήσει την βοήθειά του. Και πάντα να ψάχνουμε να διορθώνουμε την αιτία κι όχι μόνο τις εκφάνσεις ενός προβλήματος...

7:05 AM GMT+3  
Blogger Karra Evi said...

Συμφωνω με το user83 στο τελευταιο του ποστ! Οταν καποιος θελει να βελτιωθει θα το ζητησει με τον τροπο του.. Ας μην πιεζουμε τις καταστασεις!!Κι ας κοιταξουμε πρωτα το δικο μας εαυτο!!;)
:-) :-)

ΦΙΛΑΚΙΑΑΑΑΑΑΑ!!!

10:15 AM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Εγώ λοιπόν θα διαφωνήσω όμως με τον user83...Και πολύ μάλιστα...

Η αγοραφοβία είναι ένα θέμα που περίπου 1 χρόνο ασχολούμαι μαζί της.
Είναι ΦΟΒΙΑ ΟΧΙ ΦΟΒΟΣ.
Οι φοβίες δεν έχουν αιτία.Ή τουλάχιστον οι επιστημονικές απόψεις ακόμη "ψάχνονται" γι'αυτό.Αλλά ως τώρα δεν έχουν βρεθεί λόγοι. Μη τα μπερδευέτε με την εσωστρέφεια. Επίσης μη την μπερδεύετε με την κοινωνική φοβία που ΠΙΘΑΝΗ και λέω ΠΙΘΑΝΗ αιτία είναι οι παρελθοντικές άσχημες εμπειρίες.

Όσο για το αν θέλει πραγματικά να αλλάξει ένα τέτοιο άτομο που διαπιστωμένα έχει αγοραφοβία και όχι απλή εσωστρέφεια η λύση είναι να τον "εκθέσουμε" άμεσα και για μεγάλο χρονικό διάστημα στην ίδια του τη φοβία.Δυστυχώς είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα για να το εξηγήσω εδώ και θα ξεφύγει τελείως από το θέμα που ανοίγει η Mortisia απλά ήθελα να εκφράσω τη διαφωνία μου με τον user83.

Δυστυχώς οι φοβίες είναι "γιατί έτσι".....Ως τώρα δηλαδή...Αν ποτέ βρεθεί άλλη απάντηση ελπίζω να ζω για να τη γράψω...:P

12:54 PM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Για τις φοβίες έχει δίκιο η trif.

ΟΜΩΣ η εσωστρέφεια και η αγοραφοβία είναι τελείως διαφορετικές έννοιες και δε συνδέονται απαραίτητα μεταξύ τους.

Υπάρχει η εσωστρέφεια, η απομόνωση, η αγοραφία και διάφορα άλλα..

Αγοραφοβία, αντιγράφοντας από τη Βικιπαιδεία, είναι μορφή αγχωτικής διαταραχής.

Το βασικό χαρακτηριστικό της αγοραφοβίας είναι ο φόβος του ατόμου να βρεθεί σε χώρους και καταστάσεις απο τις οποίες δεν υπάρχει μια βοήθεια, κάποιο άτομο σε περίπτωση μιας κρίσης πανικού. Τα αγοραφοβικά άτομα δεν αποφεύγουν μόνο την πολυκοσμία αλλά και κλειστούς χώρους. Φαίνεται να έχουν χάσει την ικανότητα να αντέχουν χρονικούς χωρισμούς, μια ικανότητα που ξεχωρίζει την προσέγγιση του ενήλικα απο την προσέγγιση του παιδιού.

Οπότε δεν είναι, παρά σπάνια, που η εσωστρέφεια ανάγεται σε αγοραφοβία.

Η εσωστρέφεια και η εξωστρέφεια είναι τρόποι ζωής και διαμορφώνουν το χαρακτήρα του ανθρώπου.

Ας μη τα συγχέουμε με αντικοινωνικότητα, αγένεια, αγοραφοβία, απομόνωση κτλ.

Πάντως στην προκείμενη περίπτωση δε νομίζω πως τίθεται ΟΥΤΕ ΚΑΝ το ζήτημα περί εσωστρέφειας VS εξωστρέφειας..

Έχω υπάρξει μουγγός για πολλές ημέρες με την ίδια παρέα, και έχω γίνει η ψυχή άλλης παρέας 10 λεπτά αφότου μπήκα σε αυτήν. Εξαρτάται και από το δέκτη και όχι μόνο από τον πομπό.. ;)

Κατά τα άλλα, και όσον αφορά το γενικότερο ζήτημα των αλλαγών, συμφωνώ με το πρίσμα του user83..

5:25 PM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Βασικά πρώτα για να πούμε τι συμβαίνει με ένα άτομο πριν χρησιμοποιήσουμε όρους όπως αγοραφοβία, πρέπει οπωσδήποτε να αποφανθεί ειδικός. Κατά δεύτερον, υπάρχουν σήμερα αρκετά φάρμακα και σύγχρονες μεθόδους ψυχοθεραπείας-ψυχανάλυσης που βοηθούν ή και γιατρεύουν το άτομο που αντιμετωπίζει φοβίες. ;)

5:37 PM GMT+3  
Anonymous Anonymous said...

Ωραία άρα και οι 2 σας συμφωνείτε μαζί μου...τι διαφορετικό είπατε τώρα...?:P

(Τι έχω πάθει τελευταία και αντιδρώ τόοοοοσοοοοοο????:D:D:D)

1:34 AM GMT+3  
Blogger πουλο said...

δεν βρίσκω πουθενά άλλα ποιήματα αυτής της Μισέλ.μπορείς να με βοηθήσεις καθόλου ?

4:32 PM GMT+2  
Blogger Karra Evi said...

ki egw epsaxna perissotera poiimata tis alla distixos den vrika :(

gia na eimai eilikrinis kai afto se kapoio vivlio to eixa vrei alla oxi diko tis.. !

lipamai :(

4:50 PM GMT+2  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home